Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 21. kesäkuuta 2011

Lomasuunnitelmia


Kesäkuu

-         Ne on Taidepäivät taas naapurikunnassa alkaneet. Kyllä se olisi hyvä meidänkin vähän kulttuuria harrastaa. Mitä jos minä menisin pajukurssille ja sinä alkaisit taas harrastaa valokuvausta. Sinähän olit nuorempana innokas kuvaaja.
-         Kuka sen tuon katon maalaa, jos minä alan kameran kanssa heilua?
-         No, Miia saa kuitenkin kuvataidepajaan osallistua, kun se niin sitä toivoo. Ja naapurin Riinakin menee.
-         Onko se kallis?
-         Ei ole, ja Riinan äitikin lupasi välillä kuljettaa tyttöjä.
-         No, menkööt sitten. Edestakaisin ei lähdetä kuljettamaan.

Heinäkuu

-         Huomasitko lehdestä, että se on Harmoniikkaviikko taas käynnissä. Siellä on ihan kansainvälisiä esiintyjiä. Mennään nyt kuuntelemaan, pysyykö se haitari tämän ruotsalaistähden kädessä yhtä hyvin kuin veljesi sylissä meidän häissä.
-         Kyllä siinä on ulkomaan elävää ihan tarpeeksi, kun siskosi tulee meille Skoonesta taas viikoksi asumaan. Minä laitan sinulle levyn soimaan vaikka heti, niin saat kuunnella Varisevia lehtiä.

Elokuu

-         Serkkusi Marketta soitti. Heidän poikansa esiintyy Lohtajan Kirkkomusiikkijuhlilla. Ei kyllä kehdata olla menemättä kuuntelemaan.
-         Onko se kirkossa se konsertti? Siellä on niin kovat penkin, että sinne en lähde. Takapuoli puutuu.
-         Missään ei ole käyty koko kesänä…
-         Miten niin? Käytiinhän me Hiekkasärkillä uimassa, kun minun lomani alkoi. Ja voidaan me Kuninkuusraveihin lähteä päiväseltään piipahtamaan.

Syyskuu

-         4H-kerho tekee ruskavaelluksen Lappiin lokakuussa. Kiinnostaisiko se sinua?
-         Lokakuussa? Siellähän voi sataa silloin jo lunta. Täällä on minulla ihan tarpeeksi metsää, missä kulkea.
-         Joo, arvasin. Mutta minä lähden. Saat jäädä lastenvahdiksi.
-         Et sinä voi mennä, minulla alkaa hirvenmetsästys.
-         Minä olen maksanut jo.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti